Автоцивілка

Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регламентоване Законом України «Про ОСЦПВВНТЗ» № 1961-IV вiд 01.07.2004.Ліцензування, а також діяльність страхових компаній регулюється Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України та Моторно-транспортним бюро України.

 

  1. Договір страхування (поліс) забезпечує відповідальність будь-якої особи, що керує конкретним ТЗ (вказаним в полісі) на законних підставах.
  2. Відповідальність страховика становить:

100 000 грн. за шкоду життю та здоров’ю третіх осіб, на одного потерпілого.

50 000 грн. за шкоду майну третіх осіб, на одного потерпілого.

  1. Франшиза — це та частина збитку, яка відшкодовується за рахунок страхувальника. При здійсненні страхової виплати страхова сума завжди зменшується на суму франшизи.

 Франшиза може складати: 1000, 500 або 0 грн. Її розмір залежить від умов Страховика або побажань Страхувальника, а також впливає на розмір страхового платежу.

  1. Термін дії договору становить 12 місяців. Для транспортних засобів, що підлягають обов’язковому технічному контролю договір укладається на строк, який не перевищує терміну дії талону ТО. Тому обирається відповідний менший термін дії полісу з умови кратності одному місяцю.
  2. Страхувальником може виступати фізична або юридична особа, яка прагне забезпечити власну відповідальність або має майнові інтереси щодо забезпеченого транспортного засобу.
  3. Транспортні засоби поділяють на наступні типи (категорії):
  • Мотоцикли (категорія А) об’ємом двигуна:

А1 — до 300 см. куб.;

А2 — понад 300 см. куб.

  • Легкові (категорія В) об’ємом двигуна:

В1 — до 1600 куб. см. включно;

В2 — понад 1600 до 2000 куб. см. включно;

В3 — понад 2000 до 3000 куб. см. включно;

В4 — понад 3000 куб. см.

  • Вантажні (категорія С) вантажопід’ємністю:

С1 — до 2 т.;

С2 — понад 2 т.

  • Автобуси (категорія D) з кількістю місць:

D1 —  до 20 чол.;

D2 — понад 20 чол.

  • Причепи:

F — до легкових автомобілів;

E — до вантажних автомобілів.

  1. Територія переважного використання обирається виключно за місцем реєстрації автомобіля, вказаним в його технічному паспорті. За аварійністю розрізняють 7 умовних територіальних зон:

1 — м. Київ;

2 — м. Бориспіль, Боярка, Бровари, Васильків, Вишгород, Вишневе, Ірпінь.

3 — міста з населенням понад 1 млн. осіб;

4 — міста з населенням від 500 тис. до 1 млн. осіб;

5 — міста з населенням від 100 тис. до 500 тис. осіб;

6 — міста з населенням до 100 тис. осіб;

7 — ТЗ зареєстровані в інших країнах.

  1. Період використання транспортного засобу за бажанням Страхувальника може бути меншим, ніж термін дії договору. Це відповідно впливає на розмір страхового платежу. Період використання встановлюється в межах від 6 місяців до 1 року з кроком в один календарний місяць. В полісі відображаються місяці, протягом яких не буде використовуватись автомобіль, а відповідно й не забезбечується відповідальність водія.
  2. Пільга в розмірі 50% вартості полісу передбачена для:
  • пенсіонерів;
  • інвалідів ІІ групи;
  • осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи І-ІІ категорії;
  • учасників війни.

Умовами надання пільги є особисте володіння і керування транспортним засобом, а об’єм двигуна — до 2 500 куб. см.

  1. Заохочення безаварійної експлуатації транспортних засобів здійснюється за системою бонус-малус. Вона передбачає зменшення страхового платежу на 5% за кожний рік страхування за умови відсутності страхових випадків і підтвердження наявності попереднього договору (копією поліса). Також передбачено використання підвищувальних коефіцієнтів за наявності страхових подій протягом попередніх років страхування.

Система бонус-малус регламентована Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» № 1961-IV вiд 01.07.2004 і фінкціонує централізовано в усіх страхових компаніях. Проте застосування знижки (бонус-малуса) є правом, а не обов’язком Страховика.

 

КАЛЬКУЛЯТОР :

http://www.ingo.ua/ua/calculator/osgpo